Bedrijfsinfo

 

Vooruitstrevend & innovatief in tuinplanten

 

Een toonaangevende en innovatieve producent van tuinplanten. Dat is Van Son & Koot. Winkelketens, groothandels, exporteurs, tuincentra en lijnrijders in heel Europa kiezen voor de vooruitstrevende aanpak van dit dynamische bedrijf.

 

 

Van Son & Koot biedt een uitgebreid assortiment van exclusieve tuinplanten. Een hoofdrol is hierin weggelegd voor Acer palmatum (Japanse esdoorn). Ook het aanbod van tuinplanten is zeer breed en innovatief. Elk jaar verschijnen er nieuwe soorten ten tonele.

 

Van productveredeling tot verkoop; Van Son & Koot houdt alles in eigen hand. Ook op het gebied van marketing – met uitgekiende winkelconcepten en promotiemateriaal – wordt de afnemer ontzorgd. Alleen zo kan Van Son & Koot de allerhoogste kwaliteit garanderen.

 

Dynamisch

 

Van Son & Koot is een jong en dynamisch bedrijf dat in korte tijd is uitgegroeid tot één van de grootste producenten van tuinplanten van Europa. In moderne kassen, met een totale oppervlakte van 14 hectare en een containerveld van 5 hectare, produceert Van Son & Koot zo’n 5 miljoen planten per jaar. Dit gebeurd niet alleen in de kwekerij in Kaatsheuvel maar ook op diverse locaties in binnen en buitenland.

 

De belangrijkste pijler van het bedrijf is het team van professionele medewerkers, die met enthousiasme het hele jaar, dag in dag uit, in weer en in wind, bezig zijn met het ontwikkelen van het product.

 

Daarom maakt Van Son & Koot momenteel gebruik van het ESF-subsidiefonds (Europees Sociaal Fonds), doormiddel van de inzet van een externe HR adviseur van ABAB, Tanja Heetkamp.

Het ESF-fonds richt zich op de bevordering van duurzame inzetbaarheid. Duurzaam inzetbaar zijn werknemers die nu en in de toekomst gezond, gemotiveerd, competent en productief aan het werk kunnen zijn. Het is de bedoeling de

inzetbaarheid van de medewerkers te verhogen door het vernieuwen van werkwijzen en arbeidsverhoudingen en het maximaal benutten van competenties. Doel is het verbeteren van bedrijfsprestaties en de ontplooiing van talent.

 

Thema’s en activiteiten waarop Van Son & Koot adviezen in wil winnen zijn:

• Bedrijfs-of organisatiescan op het gebied van P&O

• Competentiemanagement & Persoonlijke Ontwikkeling

• Medewerkers coaching

• Flexibele werkcultuur

 

Als bovenstaande doelen gerealiseerd gaan worden, zijn de uiteindelijke te bereiken resultaten van Van Son & Koot als volgt te omschrijven:Een optimale en duurzame inzetbaarheid van alle medewerkers, waarbij er ruimte is voor verschillen tussen medewerkers en de afzonderlijke talenten effectief worden benut.

 

• De betrokkenheid van de medewerkers te verhogen doordat zij (nog) meer worden betrokken bij de organisatie, er geluisterd wordt naar hun ambities, ze ingezet worden op hun talenten en kwaliteiten en dit een positieve impact op het verloop van personeel en ziekverzuimpercentage heeft.

• Haar medewerkers meer kansen hebben en doorstromen binnen de organisatie.

• Betere communicatie hetgeen leidt tot betere samenwerking en daarmee bijdraagt aan het succes van de organisatie.

• Het fundament voor het Duurzaam Inzetbaarheidsbeleid is dusdanig door de adviseur gelegd, dat wijzelf, gezamenlijk, de komende jaren hierop verder kunnen bouwen.

• Een nog beter imago, naamsbekendheid én aantrekkelijkere werkgeverschap voor Van Son & Koot.

 



 

Exclusief assortiment

 

Marktleider in Acer

 

In totaal produceert Van Son & Koot zo’n 100 verschillende plantensoorten. De nadruk ligt hierbij op Acer palmatum. Het bedrijf produceert maar liefst veertig verschillende variëteiten in een groot aantal verschillende potmaten en groeivormen. Niet voor niets is Van Son & Koot Europees marktleider in Acer palmatum.

 

 

Exclusieve tuinplanten

 

Naast Acer produceert Van Son & Koot een uitgebreid assortiment tuinplanten. Voor
 elk seizoen een passend en vernieuwend assortiment! Dankzij het team van professionele medewerkers is het bedrijf in staat om jaarlijks innovaties te introduceren.

 

Grenzen verleggen

 

Op wereldreis

 

Van Son & Koot wil zijn afnemers nieuwe en exclusieve producten bieden, waarmee zij de consument kunnen verrassen en inspireren. Daarom reist de onderneming de hele wereld af, op zoek naar nieuwe planten om naar Kaatsheuvel te halen. Voordat de nieuwe plant aan het assortiment wordt toegevoegd, wordt deze uitgebreid onderzocht op producteigenschappen en gebruikswaarden. De innovatieve aanpak binnen het bedrijf is bekroond met verschillende prijzen, zoals De Glazen Tulp, Beste nieuwigheid op de IPM Essen en het Plantarium en Plant van het jaar op de Chelsea Flower Show.

 

 

Van plant tot winkelconcept

De hoge kwaliteit van een tuinplant alleen is niet voldoende om de aandacht van de consument te trekken. Van Son & Koot besteedt daarom veel aandacht aan marketing. Het bedrijf ontwikkelt zelf winkelconcepten en levert promotie- en Point-of-Sale-materiaal. De eigen adviseurs geven graag advies over de totale productpresentatie. Daarnaast zijn de producten te zien in diverse media, waaronder magazines, social media
en tv-programma’s als Rob’s Grote Tuinverbouwing (SBS6). Het enige
 dat u hoeft te doen, is Van Son & Koot het werk laten verrichten!

 

Lees onze bedrijfsfolder

Bekijk en lees meer over ons enthousiaste team

Lees onze leveringsvoorwaarden

Lees onze disclaimer


|

Bedrijfsfoto's



Bedrijfsbrochure

bedrijfsbrochure


Translation